Wino Turnau Solaris 0,75l Polska
Białe, wytrawne wino polskiej marki Turnau.
Opis
Białe, wytrawne wino polskiej marki Turnau. Zadziwiająco doskonałe, mogące rywalizować ze znanymi trunkami alzackimi, także wytwarzanymi na bazie szczepu Solaris. Winogrona tej odmiany charakteryzują się wysoką odpornością na niskie temperatury. Wytwarza się z nich wina lekkie oraz uniwersalne, bardzo lubiane w Polsce. Solaris jest popularnym szczepem w naszym kraju i coraz częściej trunki, które są produkowane tutaj z jego owoców, docenia się na całym świecie.
Wino od marki Turnau oferuje średnio intensywny aromat, w którym wyczuwalne są nuty jabłka, gruszki oraz cytrusów. Na podniebieniu subtelnie słodki, o dobrej kwasowości. Finisz wyrazisty, pełen orzeźwienia. Wino doskonale gasi pragnienie i jest lekkie w degustacji.
Poleca się serwować je do dań z białego mięsa, ryb, makaronów oraz serów. Idealna temperatura podawania to około 8–10°C.
Turnau to jedna z najsłynniejszych polskich winnic, umiejscowiona we wsi Baniewice, w województwie zachodniopomorskim. Jej historia rozpoczyna się wraz z Jerzym Turnauem - właścicielem ziemskim oraz działaczem lwowskim, który pasję do rolnictwa przekazał przyszłym pokoleniom. Dopiero XXI wiek oraz współpraca Jerzego, Jacka i Grzegorza Turnau, a także Tomasza Kasickiego dała jednak sposobność na otwarcie winiarni, w której możliwe jest tworzenie win wybitnych.
Pierwsze nasadzenia pojawiły się w 2010 roku, a remont XIX-wiecznych budynków gospodarczych pozwolił na stworzenie nowoczesnej winnicy z własną przetwórnią. Od tej pory na 34 hektarów uprawiane są winogrona szczepów: Solaris, Johanniter, Riesling, Hibernal, Seyval Blanc, Rondo, Regent oraz Cabernet. Marka Turnau wciąż się rozwija, poszerzając swoją ofertę o nowe, pyszne smaki.
Szczegółowe informacje
Kraj pochodzenia | Polska |
Region | Zachodnio-Pomorskie |
Szczep winogron | Solaris |
Kolor | Białe |
Rodzaj | Wytrawne |
Pojemność | 0,75l |
Zawartość alkoholu | 12,5% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.