Whisky Akashi Red 40% 0,5l
Trunek, który jest doskonałym przykładem tego, w jak dobrym kierunku rozwija się japońska branża whisky. Akashi Red to wydanie pełne prostoty, harmonii i precyzji, widoczne w każdej indywidualnej butelce.
Opis
Trunek, który jest doskonałym przykładem tego, w jak dobrym kierunku rozwija się japońska branża whisky. Akashi Red to wydanie pełne prostoty, harmonii i precyzji, widoczne w każdej indywidualnej butelce. To doskonała propozycja dla każdego, kto chciałby rozpocząć swoją podróż po świecie whisky z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Ten blend został nazwany na cześć Akashi-shi, miasta w południowej Japonii, w którym znajduje się destylarnia.
Akashi Red wytwarzana jest w wyjątkowy sposób. Proces destylacyjny nadzoruje Toji, czyli mistrz w sztuce tworzenia sake, przeszczepiając procesy powstawania japońskiego tradycyjnego trunku na produkcję whisky. Używa do nich np. mniejszej niż w Szkocji kadzi destylacyjnej. Mieszanka dojrzewa początkowo przez 3 lata w japońskiej beczce Shochu z amerykańskiego dębu, następnie trafia do beczki po bourbonie, a finiszuje 24 miesiące w dębie po sherry.
Efektem tak skomplikowanego, ale wartego pracy procesu produkcji Akashi Red jest trunek pełen aromatów jabłek, wanilii, nut miodu, przypraw, wasabi oraz cytrusów. Na podniebieniu pozostaje bardzo miękki, z niuansami cytryny, szczypty cynamonu, wanilii i dębu. Finisz umiarkowanej długości, nieco spirytusowy, pozostawiający wrażenia jabłek oraz sosny.
White Oak to japońska gorzelnia, mniej znana od Suntory czy Nikka, ale jakość produkowanych tam whisky w niczym nie ustępuje sławniejszym trunkom. White Oak była zresztą prekursorem - to destylarnia, która jako pierwsza w Japonii uzyskała licencję na destylację w 1919 roku. Wybudowana w 1888, produkowała początkowo sake i shōchū. Dopiero w 1984 zaczęła produkować whisky na szeroką skalę.
Szczegółowe informacje
poj. | 0,5l |
pochodzenie | Japonia |
vol. | 40% |
Nuty degustacyjne | drewno, cynamon, cytryna, wanilia |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.