Whisky Nikka Miyagikyo Non Age 45% 0,7l
Co najmniej 10-letni single malt bez oznaczenia wieku z japońskiej destylarni Miyagikyo w prefekturze Miyagi. Wśród pozostałych whisky marki Nikka wyróżnia go przede wszystkim idealny balans pomiędzy nutami słodkich owoców, a kompozycją aromatycznych przypraw. Doskonale sprawdzi się w roli
wprowadzającego trunku do świata japońskiej whisky.
Opis
Co najmniej 10-letni single malt bez oznaczenia wieku z japońskiej destylarni Miyagikyo w prefekturze Miyagi. Wśród pozostałych whisky marki Nikka wyróżnia go przede wszystkim idealny balans pomiędzy nutami słodkich owoców, a kompozycją aromatycznych przypraw. Doskonale sprawdzi się w roli trunku wprowadzającego do świata japońskiej whisky.
AROMAT: przyjemnie miękki, pełen kwiatowo-owocowych nut, z eleganckim i świeżym wypełnieniem kandyzowanej skórki pomarańczy.
SMAK: złożony na języku. Wypełniony niuansami prażonych orzechów i dojrzałych owoców. Momentami pobrzmiewają nieco cięższe nuty czekolady i miodu.
FINISZ: średniej długości, ale bardzo satysfakcjonujący. Pozostawia na podniebieniu akcenty owoców, kwiatów, prażonego dębu oraz przypraw.
Destylarnia Nikka od zawsze istniała na skrzyżowaniu kultur, między Wschodem a Zachodem, między naturą a kulturą, tradycją a innowacją. Firmę założył Masataka Taketsuru, nazywany ojcem japońskiej whisky.
Whiskies marki Nikka są nieco bardziej szkockie, niż te reprezentowane przez inne firmy z kraju kwitnącej wiśni, co jednak nie oznacza wcale odtwórczej imitacji. To właśnie Nikka odpowiada za boom na rynku japońskich whiskies, kiedy to - w 2001 roku - produkt destylarni Yoichi otrzymał pierwsze miejsce i tytuł "najlepszego z najlepszych" w ślepym teście zorganizowanym przez periodyk "Whisky Magazine". Był to pierwszy przypadek w historii, gdy tytuł ten przypadł producentowi spoza Szkocji.
Szczegółowe informacje
poj. | 0,7l |
pochodzenie | Japonia |
vol. | 45% |
Nuty degustacyjne | dojrzałe owoce, kwiaty, miód, prażone orzechy, czekolada, przyprawy |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.