Wino Prosecco Adami Bosco di Gica Brut 11% 0,75l
O niewielkim, urokliwym lesie we włoskiej gminie Vidor, w prowincji Treviso są wzmianki w historycznych źródłach już sprzed ponad 600 lat. Ziemie te obecnie nazywane Colbertaldo, kiedyś słynęły jako Bosco di Gica, gdzie spacerowali ludzie szukający wytchnienia.
Opis
O niewielkim, urokliwym lesie we włoskiej gminie Vidor, w prowincji Treviso są wzmianki w historycznych źródłach już sprzed ponad 600 lat. Ziemie te obecnie nazywane Colbertaldo, kiedyś słynęły jako Bosco di Gica, gdzie spacerowali ludzie szukający wytchnienia. Wino Prosecco Bosco di Gica Brut marki Adami to namiastka tego niesamowitego spokoju i bliskości z naturą, jaką mogli nam zaoferować włoscy producenci.
Trunek powstaje z najlepszych winogron zbieranych z trzech gmin graniczących z winnicą. Efektem jest delikatna, słomkowa barwa, z długotrwałymi, musującymi bąbelkami. Bogaty bukiet zawiera kompozycję soczystych owoców, w tym rozwijający się zapach dojrzałego jabłka oraz brzoskwini, nuty glicynii oraz kwiatów akacji. W smaku hojny, pełen pysznej, żywej kwasowości, o wyrazistych, pikantnych wrażeniach na podniebieniu. Całokształt dobrze zbalansowany.
Wino idealne jako aperitif oraz trunek do posiłku. Najlepiej podawać go do ryb oraz owoców morza. Dobrze współgra z każdym lekkim daniem.
Idealna temperatura podania to od 7 do 8°C - optymalnie w kubełku z lodem na stole.
Winnica Adami rozpoczęła swoją działalność w 1920 roku, kiedy Abel, dziadek obecnych właścicieli kupił ziemię od hrabiego Balbi Valiera. To niezwykłe miejsce z potencjałem przekształcił na sprawnie działającą markę, która obecnie słynie z pysznego Prosecco o wysokiej jakości. Adami produkuje około 750 000 butelek rocznie.
Szczegółowe informacje
Kraj pochodzenia | Włochy |
Region | Wenecja Euganejska |
Apelacja | Prosecco di Valdobbiadene DOC |
Szczep winogron | Glera, Chardonnay |
Kolor | Białe |
Rodzaj | Wytrawne musujące |
Pojemność | 0,75l |
Zawartość alkoholu | 11% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.