Wino Chateau la Commanderie 13% 1,5l w skrzynce
Wybitne czerwone wino wytrawne, które powstaje z kupażu szczepów: Cabernet Sauvignon (55%), Merlot (40%) oraz Cabernet Franc (5%).
Opis
Wybitne czerwone wino wytrawne, które powstaje z kupażu szczepów: Cabernet Sauvignon (55%), Merlot (40%) oraz Cabernet Franc (5%). Do starzenia używa się nowych beczek z Allier. Czas dojrzewania wynosi 12 miesięcy. Tutaj oferowane w eleganckiej, drewnianej skrzynce, o dużej pojemności 1,5l.
Charakteryzuje się wspaniałą, ciemną barwą. Okrągły, intensywny bukiet rozkwita ekspresją dojrzałych owoców, a utożsamiane z Saint Estephe, ziemiste i mineralne aromaty podkreślają osobowość tego wydania. Dobrze wyważony trunek o eleganckim smaku, okrągły z wyczuwalnymi niuansami czarnej porzeczki i mięty. Posiada dobry potencjał do starzenia w szkle.
Chateau la Commanderie najlepiej serwować z szynką serrano oraz fondue z pieczonych pomidorów w bazylii. Dobrze podkreśli smak delikatnej jagnięciny ze świeżymi warzywami. Optymalna temperatura podania to 17° C.
La Commanderie został zbudowany w XIII wieku przez Guillaume de Plaigne, lorda Katarów, który zasłynął w bitwie pod Avignonet. Wiek XVI przyniósł rozbudowę posiadłości przez Bartelemego de Plaigne. Jego córka sprzedała jednak zamek zwierzchnikowi zakonu św. Jana w Tuluzie, który założył tam w 1685 roku Komandorię Rycerzy Maltańskich. Współczesna historia tego miejsca rozpoczęła się za sprawą Marie-France Gregory, matki obecnego właściciela, która kupiła majątek w 1973 roku. Od setek lat to miejsce przyciąga miłośników dobrych trunków oraz pasjonatów sztuki.
W przypadku zainteresowania konkretnym rocznikiem, prosimy o wcześniejszy kontakt z biurem w celu ustalenia dostępności.
Szczegółowe informacje
Kraj pochodzenia | Francja |
Apelacja | Saint-Estèphe |
Klasyfikacja | Cru Bourgeois |
Szczep winogron | Cabernet Sauvignon, Merlot, Cabernet Franc |
Kolor | Czerwone |
Rodzaj | Wytrawne |
Pojemność | 1,5l |
Zawartość alkoholu | 13% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.