Whisky Glengarry Peated & Smoky 40% 0,7l w kartoniku
Glengarry to marka należąca do stajni gorzelni Loch Lomond. Pierwszy raz na rynku pojawiła się w 2015 roku w USA, żeby chwilę później zadebiutować także wśród konsumentów europejskich.
Opis
Glengarry to marka należąca do stajni gorzelni Loch Lomond. Pierwszy raz na rynku pojawiła się w 2015 roku w USA, żeby chwilę później zadebiutować także wśród konsumentów europejskich. Peated & Smoky to interesująca produkcja Singla Malta z regionu Highland, która została wydana wiosną 2019 roku. Ta dymno-torfowa whisky dojrzewała w beczkach typu refill z amerykańskiego dębu, osiągając głęboki i intrygujący profil.
Trunek charakteryzuje się intensywnym aromatem pełnym nut leśnej ściółki, grzybów, drożdżowego ciasta i torfu. W tle wyczuwalne subtelniejsze akcenty wanilii, toffi, płatków zbożowych oraz dymu z cygara. Na podniebieniu torfowa, ale nieprzytłaczająca, z przyjemną słodyczą wędzonych śliwek, kakao, startego imbiru, pieprzu i niewielkiej ilości trawy cytrynowej. Finisz umiarkowanej długości, torfowy, z niuansami ziemniaków pieczonych w ognisku, skóry, tytoniu, karmelu oraz pieprzu.
Nazwa marki Glengarry odnosi się do rodzaju czapki stosowanej najczęściej w wojsku. Glengarry to szkocka furażerka z charakterystyczną biało-czerwoną szachownicą tuż przy linii czoła. Projekt kartonika tego wydania doskonale nawiązuje swoim wyglądem do tego tradycyjnego nakrycia głowy.
Pierwsze wzmianki na temat funkcjonowania destylarni Loch Lomond pochodzą już z 1814 roku, chociaż jej dalsze losy nie są do końca znane. Pewnym jest, że na jej początki wpłynęły tradycyjne klany Celtów, dzięki którym mogła zapisać się na dobre w historii szkockiego wyrobu whisky. Gorzelnia w obecnej postaci funkcjonuje od 1964 roku, kiedy została założona lub reaktywowana przez byłych właścicieli Littlemill w Bowling.
Szczegółowe informacje
Region | Highlands |
Objętość | 0,7l |
Zawartość alkoholu | 40% |
Nuty degustacyjne | torf, dym, wędzone śliwki, pieprz, skóra |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.