Whisky Caol Ila Unpeated 17 YO Distilled 0,7l
Limitowana edycja szkockiej Single Malt, dystylowana ze słodu jęczmiennego. Jest dziesiątą wypuszczoną z destylarni Isle of Islay i pochodzi z partii wypuszczanej raz w roku - stąd jej ograniczona dostępność na całym świecie. Jest najstarszą jak dotąd wydaną whiskey tego rodzaju, destylowana w 1997 roku.
Opis
Limitowana edycja szkockiej Single Malt, dystylowana ze słodu jęczmiennego. Jest dziesiątą wypuszczoną z destylarni Isle of Islay i pochodzi z partii wypuszczanej raz w roku - stąd jej ograniczona dostępność na całym świecie. Jest najstarszą jak dotąd wydaną whiskey tego rodzaju, destylowana w 1997 roku.
Najbardziej dojrzały wydany w tej serii, nieco mniej pełny od poprzednich edycji. Nadal posiada swoją owocową ostrość, nutę dymu i morza, ziaren zbóż i gorzki posmak. Staje się miękki i harmonijny przy dodaniu wody.
Kolor: jasnozłoty.
Zapach: z początku owocowy, przechodzący w pikantny pomarańczowy lub mandarynkowy. Następnie powoli staje się słodki. Mocny zapach toffi, świeży, kremowo-waniliowy. Zbalansowany aromatem dymu, świeżego pisma drukarskiego i ziaren zbóż. Następnie wyczuwalna jest nuta mchu i chrupiącego chleba na zakwasie. Dodanie wody powoduje uczucie kłucia w nosie i sprawia, że aromat przypomina bardziej ciasto owocowe, zapach dymu i karmelu, słonej morskiej bryzy, słodkiego miodu i cytryny.
Wrażenia smakowe: intensywne, zaczynające się od mieszanki owocowej, czekolady i inbiru. Następnie jest wyraźnie słony, dający wrażenie ciepła i lekko gorzki posmak. Pozostawia w ustach ziołowy posmak. Po dodaniu wody smak staje się miękki i jeszcze bardziej wyrazisty, nieco ostry z wyczuwalnym pieprzem na czubku języka.
Finisz: lekko za długi, ciepły z nutą gorzkiej czekolady, apetyczny słodko-gorzki. Dymny z odrobiną soli. Z wodą delikatny, pozostawiający posmak pieprzu i ochłodzenia.
Szczegółowe informacje
Region | Islay |
Objętość | 0,7 l |
Zawartość alkoholu | 55,9% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.