Whisky Arran Machrie Moor Seventh Edition 46% 0,7l
Początkowo trunek w ofercie marki Arran pojawił się już w 2010 roku, jednak po latach udoskonalania, destylarnia zaprezentowała siódmą edycję tego profilu, która od 2016 roku tymczasowo nie jest już poddawana dalszym eksperymentom.
Opis
Początkowo trunek w ofercie marki Arran pojawił się już w 2010 roku, jednak po latach udoskonalania, destylarnia zaprezentowała siódmą edycję tego profilu, która od 2016 roku tymczasowo nie jest już poddawana dalszym eksperymentom.
To kolejna, mocno torfowa odsłona, która została zabutelkowana z mocą 46% zawartości alkoholu, bez filtracji na zimno i bez sztucznych barwników. Od 2019 roku cała produkcja torfowej whisky odbywa się w siostrzanej destylarni marki w Lagg.
Seria została zainspirowana zachodnim wybrzeżem wyspy Arran, na którym leży smagane wiatrem, mityczne torfowisko o nazwie Machrie Moor. Podobno tam legendarny wojownik, gigant Fingal, przywiązał swojego ulubionego psa Brana do jednego z wielkich kamieni, tworzących kamienny krąg, znany jako Fingal's Cauldron Seat. Jego zadaniem miało być strzec wejścia do tego niezwykłego świata.
Arran Machrie Moor Seventh Edition charakteryzuje się subtelnym, dymnym aromatem oraz odświeżającymi nutami cytrusów. Na podniebieniu niuanse suszonej trawy, torfu, wanilii i tropikalnych owoców. Finisz średniej długości, pozostawiający wrażenia prażonego dębu, cytryn oraz torfowego dymu.
Marka Isle of Arran została założona w 1994 roku, a inspiracją dla niej stała się oczywiście wyspa Arran - kwitnąca stolica whisky, na której od XIX wieku działało ponad 50 gorzelni, choć większość z nich była nielegalna. Pierwszego, trzyletniego Single Malta zabutelkowano tam po otwarciu firmy w 1998 roku i od tego czasu Arran gromadzi bogatą kolekcją wyjątkowych whisky, każdorazowo zaskakując swoich wyznawców.
Szczegółowe informacje
Objętość | 0,7l |
Zawartość alkoholu | 46% |
Nuty degustacyjne | siano, torf, wanilia, tropikalne owoce |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.