Whisky Ardmore 12YO Portwood 46% 0,7l
Wysokiej jakości whisky o unikalnym smaku i wyjątkowej historii. Dojrzewająca w beczkach z amerykańskiego, białego dębu po bourbonie oraz finiszowa w beczkach po porto, Ardmore to lekkie wydanie, wypełnione nutami pełnymi owoców oraz dymu.
Opis
Wysokiej jakości whisky o unikalnym smaku i wyjątkowej historii. Dojrzewająca w beczkach z amerykańskiego, białego dębu po bourbonie oraz finiszowa w beczkach po porto, Ardmore to lekkie wydanie, wypełnione nutami pełnymi owoców oraz dymu. Starzone przez okres 12 lat uzyskuje głęboką, rubinową barwę, a dzięki zastosowaniu metod sprzed wieku - jest on przykładem autentycznego smaku i prawdziwego pokazu rzemieślniczych umiejętności.
Otwiera się przyjemnymi nutami truskawek i innych letnich owoców z dodatkiem intensywniejszej szczypty pieprzu. Wyczuwalne przede wszystkim niuanse pieczonej pomarańczy z cynamonem. Po dodaniu kilku kropli wody, na pierwszym planie pojawiają się nuty jabłek, żurawiny, słodkiego miodu oraz drewna. Na podniebieniu dominuje słodycz jabłka, miód z delikatnymi niuansami drzewnego węgla. Finisz trwały, średniej długości, gdzie korzenne przyprawy szybko zostają wyparte przez charakterystyczne dla marki Ardmore akcenty dymnego torfu.
Ardmore to jedna z nielicznych destylarni w regionie Highland wykorzystująca torfowany słód jęczmienny. Nie jest też pierwszą nosząca taką nazwę. W latach 1817-1835 na wyspie Islay istniała inna gorzelnia o nazwie Ardmore. Po zamknięciu, w 1837 roku została ona przyłączona do sąsiedniej destylarni Lagavulin. Właściwa Ardmore Distillery została zbudowana w 1898 roku przez spółkę William Teacher & Sons, aby zabezpieczyć regularność dostaw destylatu słodowego do własnego blenda Teacher’s. Obecnie zakład należy do koncernu Beam Suntory i produkuje ok. 5,5 mln litrów alkoholu rocznie.
Szczegółowe informacje
Region | Highlands |
Objętość | 0,7l |
Zawartość alkoholu | 46% |
Nuty degustacyjne | jabłko, miód, węgiel drzewny |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.