Rum Zacapa Centenario 15 YO Gwatemala 0,7l
Zacapa to wysokojakościowy rum klasy premium, który został stworzony w 1976 roku dla uczczenia setnej rocznicy powstania miasta o tej samej nazwie znajdującego się we wschodniej Gwatemali. Od tej pory stopniowo zyskiwał coraz to większe uznanie koneserów na całym świecie, czego dowodem są bardzo wysokie noty sukcesywnie zdobywane w wielu międzynarodowych konkursach.
Opis
Zacapa to wysokojakościowy rum klasy premium, który został stworzony w 1976 roku dla uczczenia setnej rocznicy powstania miasta o tej samej nazwie znajdującego się we wschodniej Gwatemali. Od tej pory stopniowo zyskiwał coraz to większe uznanie koneserów na całym świecie, czego dowodem są bardzo wysokie noty sukcesywnie zdobywane w wielu międzynarodowych konkursach.
Zacapa produkowany jest z bardzo gęstego soku z trzciny cukrowej. Fermentacja odbywa się przy użyciu drożdży otrzymywanych z ananasów na południowym wybrzeżu, natomiast sam proces leżakowania ma miejsce w tzw. „domu ponad chmurami” – położonym na wysokości 2300 m. n.p.m w mieście Quetzaltenango. Rum dojrzewa od 6 do 23 lat kolejno w beczkach z białego dębu amerykańskiego (po whisky), opalanych beczkach dębowych (po sherry), a następnie w beczkach po hiszpańskim winie. W ostatnim etapie produkcji trunek przewożony jest do stolicy Gwatemali, gdzie po zmieszaniu metodą solera, zostaje zabutelkowany, a same butelki są owijane ręcznie tkaną matą z liści palmowych, na wzór pochodzący z okresu Majów.
Efekt końcowy zachwyca intensywnie słodkim aromatem wanilii karmelu i suszonych egzotycznych owoców, z delikatną domieszką opalanego drewna i kakao. W smaku na pierwszym miejscu wyczuwalne są nuty aromatycznych przypraw korzennych takich jak cynamon, gałka muszkatołowa i goździki, a także akcenty mocnej kawy z dodatkiem słodkiego karmelu i podwędzanych śliwek, które stopniowo ustępują subtelnym dymnym niuansom. Całość dopełnia niezwykle głęboka, bursztynowa barwa ze złotymi akcentami.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.