Rum Plantation Jamaica 2005 45,2% 0,7l
Wybitny rum łączący profile z dwóch kultowych destylarni - Long Pond oraz Clarendon. Obie wykorzystują metody polegające na długiej fermentacji w otwartych, drewnianych kadziach.
Opis
Wybitny rum łączący profile z dwóch kultowych destylarni - Long Pond oraz Clarendon. Obie wykorzystują metody polegające na długiej fermentacji w otwartych, drewnianych kadziach. W trakcie takiego działania pozyskuje się bardziej owocowe i skoncentrowane smaki. Następnie trunek jest destylowany w alembikach oraz poddawany procesowi 12 lat dojrzewania na Jamajce i kolejnym 24 miesiącom spędzonym w beczkach po koniaku we Francji. Efektem jest jamajski, tradycyjny rum o klasycznym, folkowym charakterze.
Plantation Jamaica 2005 otwiera się intensywnym bukietem aromatów, w którym dominują nuty przejrzałych bananów, mango, ananasa, mokki, masła, ale również kwiatów, suszonych śliwek, rodzynek, prażonego dębu, świeżych winogron, tytoniu, cynamonu, anyżu oraz kilku kropel coli. Niezwykłe złożony smak i przyjemny, długotrwały finisz sprawiają, że to edycja, którą zapamiętuje się na dłużej.
Marka Plantation powstaje na terenie Maison Ferrand, której właścicielem i prezesem jest Alexandre Gabriel. Przedsiębiorca szybko zdobył uznanie w branży, skupiając się na trzech głównych wydaniach w swoim portfolio - Ferrand Cognac, Citadelle Gin oraz Plantation Rum.
Maison Ferrand została przejęta i na nowo zaadoptowana do współczesnych potrzeb w 1989 roku. Wcześniej uważano ją za jedną z najstarszych wytwórni alkoholi W Cognac. W latach 90-tych Alexandre Gabriel zakłada plantację na Karaibach, a już 15 lat później, otrzymuje nagrodę Master Rum Blender of the Year podczas rozdania Golden Rum Barrel Awards oraz tytuł Distiller of the Year American Distilling Institue.
Szczegółowe informacje
poj. | 0,7l |
pochodzenie | Jamajka/Francja |
vol. | 45,2% |
Nuty degustacyjne | banan, ananas, mango, masło, kwiaty, suszone śliwki, tytoń, cynamon, anyż |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.