Rum Plantation Guatemala & Belize Gran Anejo 42% 0,7l
Mieszanka destylatów z Gwatemali oraz Belize - dwóch sąsiadujących ze sobą krajów, które łączy pasja do tradycyjnie wyrabianych rumów.
Opis
Mieszanka destylatów z Gwatemali oraz Belize - dwóch sąsiadujących ze sobą krajów, które łączy pasja do tradycyjnie wyrabianych rumów. Destylacja odbywa się w czterokolumnowych alembikach w Gwatemali oraz dwukolumnowych w Belize. W zależności od kraju proces leżakowania trwa trzy lub od czterech do sześciu lat w amerykańskich beczkach po bourbonie. Gotowa mieszanka dojrzewa co najmniej dwa, a maksymalnie nawet trzy lata na Karaibach, po czym transportowana jest do odległego francuskiego regionu Cognac, gdzie spędza kolejne 12 miesięcy w beczkach używanych do starzenia koniaku. Łatwo policzyć, że aby osiągnąć wyjątkowy smak tego wydania potrzeba co najmniej 6, do 10 lat zróżnicowanych warunków przechowywania.
Efektem jest bogaty aromat z intensywnymi nutami sherry oraz odrobiną pieczonych przypraw. W smaku objawiają się akcenty porto, tytoniu, lukrecji i ujmujące niuanse dębowe. Niezwykle złożony profil, który zachwyci najbardziej wymagające podniebienia.
Marka Plantation powstaje na terenie Maison Ferrand, której właścicielem i prezesem jest Alexandre Gabriel. Przedsiębiorca szybko zdobył uznanie w branży, skupiając się na trzech głównych wydaniach w swoim portfolio - Ferrand Cognac, Citadelle Gin oraz Plantation Rum.
Maison Ferrand została przejęta i na nowo zaadoptowana do współczesnych potrzeb w 1989 roku. Wcześniej uważano ją za jedną z najstarszych wytwórni alkoholi W Cognac. W latach 90-tych Alexandre Gabriel zakłada plantację na Karaibach, a już 15 lat później, otrzymuje nagrodę Master Rum Blender of the Year podczas rozdania Golden Rum Barrel Awards oraz tytuł Distiller of the Year American Distilling Institue.
Szczegółowe informacje
poj. | 0,7l |
pochodzenie | Karaiby/Francja |
vol. | 42% |
Nuty degustacyjne | sherry, porto, tytoń, lukrecja, dąb |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.