Likier Lillet Blanc 0,75l
Lillet jest to 85% mieszanka win i likierów produkowanych z różnych odmian pomarańczy. Aperifit ten dojrzewa w dębowych beczkach.
Opis
Legendarny, tworzony od 1887 r. likier francuski z Bordeaux, powstający w 85% z lokalnego białego wina ze szczepów Semillon, Muscadelle i Sauvignon Blanc oraz likierów na bazie skórek pomarańczy. Do produkcji maceratów owocowych po które sięgają producenci Lillet Blanc wykorzystuje się gorzkie pomarańcze z Haiti oraz słodkie odmiany tych owoców z Turcji, Hiszpanii i Maroka. Wytrawny charakter kompozycji podkreśla dodatek chininy i aromatycznych korzennych przypraw- skład receptury jest jednym z sekretów marki. Po połączeniu składników, likier dojrzewa przez kilka miesięcy w dębowych beczkach zanim trafi do charakterystycznych wysmukłych butelek.
Lillet Blanc tradycyjnie serwowany jest jako lekki aperitif, często w połączeniu z lodem i plastrami cytrusów lub w bestsellerowych kompozycjach koktajlowych, takich jak Vesper Martini. Jego złota barwa i kwiatowo- owocowy bukiet są zaproszeniem do pełnego i kompleksowego smaku. Na podniebieniu wyczuwalne są wyraźnie egzotyczne owoce, pomarańcze, słodkie nuty miodu, przełamane goryczką i akcentami żywicy. Pełen aromatów, długi fisz dopełnia wrażenia trunku kompletnego.
Firma Maison Lillet powstała w roku 1872 r. w Podensac, Bordeaux a jej twórcami byli dwaj bracia- Paul i Raymond, zajmujący się handlem winem. Aperitif stworzony przez braci bardzo szybko stał się popularny, tuż przed II wojną światową z wielką pompą wkroczył na rynek amerykański, gdzie również odniósł sukces. Legenda trunku nie mogła pozostać bez wpływu na popkulturę- w książce "Cassino Royale" Ian Fleming zapewnił mu nieśmiertelność, jeszcze pod nazwą Klin Lillet, pod jaką likier występował do lat 70. ubiegłego wieku. Recepturę likieru nieco zmieniono w 1987 r. akcentując nuty naturalnej goryczki na rzecz słodyczy. Do dnia dzisiejszego Lillet Blanc pozostaje jednym z najczęściej nagradzanych aperitifów.
rę.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.