Likier Grand Marnier Rouge 0,7l
Francuski likier wytwarzany z połączenia koniaku i destylatu na bazie gorzkich pomarańczy karaibskich. Zgodnie z oryginalną recepturą koniak stanowi 51% trunku, destylat pomarańczowy zaś - 49%. Likier ma efektowną, bursztynową barwę. W aromacie nuty wanilii i dojrzałego, szlachetnego alkoholu łączą się wspaniale ze słodkimi niuansami kandyzowanej skórki cytrusowej. W smaku nuty orzechów laskowych, toffi, gorzkiej pomarańczy i suszonych owoców. Finisz długi i gładki. Najlepiej smakuje na kostkach lodu i w drinkach.
Opis
Francuski likier wytwarzany z połączenia koniaku i destylatu na bazie gorzkich pomarańczy karaibskich odmiany Citrus bigaradia. Zgodnie z oryginalną recepturą koniak stanowi 51% trunku, destylat pomarańczowy zaś - 49%. Likier ma efektowną, bursztynową barwę. W aromacie nuty wanilii i dojrzałego, szlachetnego alkoholu łączą się wspaniale ze słodkimi niuansami kandyzowanej skórki cytrusowej. W smaku nuty orzechów laskowych, toffi, gorzkiej pomarańczy i suszonych owoców. Finisz długi i gładki. Najlepiej smakuje na kostkach lodu i w drinkach.
Grand Marnier to owoc marzenia, jakie miał Louis-Alexandre Marnier Lapostolle, spadkobierca rodzinnej gorzelni z Neauphle-le-Château. Marzeniem tym było stworzenie prawdziwie "wielkiego" (fr. grand) likieru, godnego stołów najwyższych sfer francuskiej burżuazji. Do swego celu Marnier wybrał cieszący się estymą, rodzimy koniak i dzikie pomarańcze z Wysp Karaibskich. Dzieło to nazwał pierwotnie - dość skromnie i rzeczowo - Curaçao Marnier, ale zmianę nazwy podpowiedział mu César Ritz, fundator słynnego Hotelu Ritz, prywatnie zaś przyjaciel gorzelnika. "Wielka nazwa dla wielkiego likieru!" - miał wykrzyknąć Ritz, smakując próbki trunku około lat 80-tych XIX wieku. W 1892 roku pojawiły się pierwsze butelki o charakterystycznym kształcie, przywodzącym na myśl alembik. Grand Marnier stał się zaś jednym z ulubionych trunków belle époque, serwowanym w prestiżowych hotelach i innych lokalach.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.