Gin Siderit 43% 0,7l
Bulleit charakteryzuje się stosunkowo wysoką zawartością whiskey żytniej (28%). Produkowany jest bardzo pracochłonną metodą, która łączy różne procesy fermentacji i destylacji po to, aby powstało aż 10 różnych rodzajów whiskey. Te są mieszane dopiero po około 10-letniej maturacji w dębowych beczkach. Gotowy alkohol ma bardzo wyrazisty i raczej wytrawny smak, pełen ciepłych nut suszonych owoców, wanilii i cynamonu.
Opis
Bourbon Bulleit charakteryzuje się stosunkowo wysoką zawartością whiskey żytniej (28%), resztę stanowią kukurydza (68%) i słód jęczmienny (4%). Produkowany jest bardzo pracochłonną metodą, która łączy różne procesy fermentacji i destylacji po to, aby powstało aż 10 różnych rodzajów whiskey. Te są mieszane dopiero po około 10-letniej maturacji w dębowych beczkach. Gotowy alkohol ma bardzo wyrazisty i raczej wytrawny smak, pełen bogatych, ciepłych nut suszonych owoców, wanilii i cynamonu.
Początki bourbona Bulleit przypadają na lata 30. XIX wieku. Pomysłodawcą jego receptury i twórcą był Augustus Bulleit, karczmarz z Louisville w stanie Kentucky, który poświęcając się swej pracy poświęcił praktykę prawniczą. Augustus długo eskperymentował w swojej przydomowej gorzelni, poszukując odpowiedniego smaku i charakteru trunku, zanim zdecydował się ostatecznie sygnować go swoim nazwiskiem. Króregoś dnia, wioząc transport beczek z Louisville do Nowego Orleanu, Augustus Bulleit zniknął. Zapadł się pod ziemię i wszelki słuch po nim zaginął - tak że do dziś nie wiadomo, co się dokładnie stało. Po przeszło 150 latach Thomas E. Bulleit Jr. wznowił dzieło swego prapradziadka i rozpoczął produkcję bourbona na własną rękę. Hołdując rodzinnym tradycjom, postanowił, że trunek w istotnej części powinien powstawać z żyta. To właśnie żyto nadaje Bulleitowi jego charakterystyczny, śmiały i wyrazisty smak pełen akcentów korzennych, a także aksamitnie gładki finisz.
Szczegółowe informacje
poj. | 0,7l |
pochodzenie | Hiszpania |
vol. | 43% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.