Szampan Veuve Clicquot Rose VINTAGE 2012 12% 0,75l
Rocznikowy szampan od doskonałej marki Veuve Clicquot, który powstał z winogron zebranych wyłącznie w 2012 roku.
Opis
Rocznikowy szampan od doskonałej marki Veuve Clicquot, który powstał z winogron zebranych wyłącznie w 2012 roku. Kupaż szczepów Chardonnay, Pinot Meunier oraz Pinot Noir (dominującego w tej mieszance) złożył się na doskonały efekt, bogaty bukiet aromatów oraz wybornie zbalansowane podniebienie. Owoce pochodzą przede wszystkim z południa Montagne de Reims oraz doliny Marne.
Szampan charakteryzuje się jasnoróżową barwą z subtelnymi, miedzianymi refleksami. Na powierzchni tworzy się delikatny, ale trwały ciąg bardzo drobnych bąbelków. Czysty aromat otwiera się świeżością czerwonych owoców (przede wszystkim maliny, wiśni i truskawki), łącząc się z tonami cytrusowymi oraz akcentami słodkiego cynamonu i wanilii. W tle dostrzegalne są także niuanse suszonych owoców oraz brioszki. Na podniebieniu doskonale odzwierciedla aromaty, ujawniając przyjemną mineralność oraz lekko wiśniowy profil Pinot Noir. Kandyzowane cytrusy i słodkie wypieki prowadzą do jedwabistego finiszu, który zaskakuje długością wrażeń oraz delikatnością ujawniających się tonów.
Motto firmy brzmi: jest tylko jedna jakość - najwyższa. Veuve Cilicquot Ponsardin, założona w Reims w 1772 roku, od wieków hołduje tej zasadzie przy produkcji swych znakomitych szampanów. Kompozycję win Veuve Clicquot wlewa się do butelek i dodaje niewielką ilość drożdży oraz cukru. Po zakorkowaniu zaczyna się proces powtórnej fermentacji, w wyniku którego wytwarzają się charakterystyczne pęcherzyki powietrza (bąbelki). Po minimum sześcioletnim okresie dojrzewania w piwnicach, kiedy w wyniku wielokrotnych degustacji dany rocznik Veuve Clicquot jest uznany za gotowy do opuszczenia piwnic, partia butelek zostaje przygotowana do sprzedaży.
Szczegółowe informacje
poj. | 0,75l |
pochodzenie | Francja |
vol. | 12% |
Nuty degustacyjne | czerwone owoce, cytrusy, cynamon, wanilia, brioszka |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.