Wino Villa Antinori Toscana Bianco Włochy 0,75l
Białe wino wytrawne, stworzone po raz pierwszy w 1931 roku przez Niccolo Antinoriego.
Opis
Białe wino wytrawne, stworzone po raz pierwszy w 1931 roku przez Niccolo Antinoriego. Od tego czasu nie uległa zmianie nie tylko jego etykieta, ale także metody, które z rzemieślniczym zaangażowaniem stosują właściciele marki. Jedynymi różnicami jest skład odmianowy mieszanki. W pierwszych latach produkcji trunek wytwarzany był z dwóch szczepów winogron - Malvasia oraz Trebbiano. W kolejnych latach jednak, żeby pogłębić smak oraz aromat wina, dodano także owoce innych odmian, takich jak: Riesling, Pinot Bianco oraz Chardonnay.
Villa Antinori Toscana charakteryzuje się słomkowo-żółtą barwą z jasnymi, zielonymi refleksami. Bukiet wina jest elegancki i delikatny, odsłaniający nuty świeżych owoców - przede wszystkim cytrusów (cytryn, pomarańczy oraz grejpfrutów). Na podniebieniu dobrze zbalansowany, orzeźwiający, z niuansami dojrzałych owoców i cytryną. Długi finisz zapewnia przyjemne, wytrawne wykończenie.
Wino poleca się serwować jako aperitif oraz dla podkreślenia smaku dań z owocami morza, grillowaną rybą, białym mięsem oraz sałatkami.
Firma Antinori na przestrzeni lat dała świadectwo, że Toskania to region, gdzie można wyprodukować cenione na całym świecie, wykwintne wina najwyższej jakości, które doskonale oddają charakter ich miejsca pochodzenia. Rodzina Antinori zajmuje się winiarstwem od ponad 600 lat, kiedy to Piero Antinori stał się członkiem Arte Fiorentina dei Vinattieri (cechu zrzeszającego handlarzy win). W XVI wieku bankier i handlarz Alessandro Antinori rozsławił rodzinne trunki nie tylko we Włoszech, lecz również poza granicami kraju.
Szczegółowe informacje
Kraj pochodzenia | Włochy |
Region | Toskania |
Apelacja | Toscana IGT |
Szczep winogron | Trebbiano, Pinot Bianco, Pinot Grigio, Riesling, Malvasia |
Kolor | Białe |
Rodzaj | Wytrawne |
Pojemność | 0,75l |
Zawartość alkoholu | 12% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.