Wino Vale de Calada Tinto 0,75l
Ciekawe wino z północy Alentejo. Składają się na nie ręcznie zbierane owoce trzech szczepów: aragonez, trincadeira i syrah. Przed zabutelkowaniem 20% trunku dojrzewa w beczkach. Dzięki temu wino ma atrakcyjny, korzenny bukiet, wzbogacony aromatami dziko rosnących ziół i wiśni. W ustach młodzieńcze i żywiołowe, doskonale łączy owocową kwasowość z ostrością syrah, łagodną mineralnością i gładkimi taninami. Bardzo dobre wino codzienne i godny towarzysz kuchni śródziemnomorskiej.
Opis
Vale de Calada Tinto jest niezwykle ciekawym winem z północy Alentejo. Powstaje z 3 szczepów: aragonez, trincadeira i syrah. Krzewy rosną na glebach gliniastych i lessowych, owoce zbierane są ręcznie, maceracja trwa 5 dni. Przed zabutelkowaniem 20% trunku dojrzewa w beczkach. Wino ma piękny, rubinowy kolor oraz atrakcyjny, korzenny bukiet, wzbogacony nutami dzikich ziół i wiśni. W ustach młodzieńcze i żywiołowe, doskonale łączy owocową kwasowość z ostrością syrah, gładkimi taninami i łagodną mineralnością. Bardzo dobre wino codzienne i godny towarzysz kuchni śródziemnomorskiej.
Herdada da Calada to piękna posiadłość ukryta wśród wzgórz Alentejo. Istnieje od 1854 roku, a założyli ją potomkowie książęcego rodu de Lencastre, blisko spokrewnionego z dynastią królewską Avis (jeden z przedstawicieli rodu, Jorge de Lencastre, był bastardem króla Jana II Doskonałego i należał do najpotężniejszych ludzi w XVI-wiecznej Portugalii). Należące do posiadłości grunty porastają dziś drzewa oliwne (110 hektarów), zboża (65 hektarów), drzewa korkowe z Australii (215 sztuk) i oczywiście winorośle (35 hektarów). Znajduje się tam również piękny dom gościnny, chętnie odwiedzany przez amatorów enoturystyki - turystyki winnej, dla której Herdada da Calada z jej nowoczesną i doskonale urządzoną winiarnią jest bardzo istotnym i popularnym ośrodkiem w tej części kraju.
W przypadku zainteresowania konkretnym rocznikiem prosimy o kontakt. Etykieta może różnić się nieznacznie od widocznej na zdjęciu.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.