Wino Turnau Riesling 0,75l Polska
Białe, wytrawne wino z polskiej winnicy Turnau.
Opis
Białe, wytrawne wino z polskiej winnicy Turnau. Charakteryzuje się eleganckim profilem, szlachetnym smakiem oraz ujmującym, świeżym bukietem. Produkowane z winogron szczepu Riesling jest wizytówką marki i doskonałym przedstawicielem swojego rodzaju.
Pod minimalistyczną, białą etykietą jest wino o delikatnej, żółtej barwie, którego intensywny i złożony zapach rozbudza zmysły. W nosie nuty cytrusów oraz jabłek łączą się z subtelną słodyczą suszonych moreli oraz wiosenno-letnich kwiatów (w tym szczególnie jaśminu). Na podniebieniu niuanse grejpfruta i słodkich owoców sadowych prowadzą do satysfakcjonującego, długiego finiszu. Wino o solidnej budowie, umiarkowanej kwasocie i doskonałej lekkości.
Dobrze podkreśli smak potraw z drobiem, rybami oraz owocami morze. Świetnie nada się także do degustacji solo. Charakteryzuje się dobrym, kilkuletnim potencjałem do starzenia w butelce.
Turnau to jedna z najsłynniejszych polskich winnic, umiejscowiona we wsi Baniewice, w województwie zachodniopomorskim. Jej historia rozpoczyna się wraz z Jerzym Turnauem - właścicielem ziemskim oraz działaczem lwowskim, który pasję do rolnictwa przekazał przyszłym pokoleniom. Dopiero XXI wiek oraz współpraca Jerzego, Jacka i Grzegorza Turnau, a także Tomasza Kasickiego dała jednak sposobność na otwarcie winiarni, w której możliwe jest tworzenie win wybitnych.
Pierwsze nasadzenia pojawiły się w 2010 roku, a remont XIX-wiecznych budynków gospodarczych pozwolił na stworzenie nowoczesnej winnicy z własną przetwórnią. Od tej pory na 34 hektarów uprawiane są winogrona szczepów: Solaris, Johanniter, Riesling, Hibernal, Seyval Blanc, Rondo, Regent oraz Cabernet. Marka Turnau wciąż się rozwija, poszerzając swoją ofertę o nowe, pyszne smaki.
Szczegółowe informacje
Kraj pochodzenia | Polska |
Region | Zachodnio-Pomorskie |
Szczep winogron | Riesling |
Kolor | Białe |
Rodzaj | Wytrawne |
Pojemność | 0,75l |
Zawartość alkoholu | 12% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.