Wino Eximius Tinto 0,75l Portugalia
Czerwone wino wytrawne, które wytwarza się z kupażu szczepów: Castelão, Tinta Miúda oraz Camarate.
Opis
Czerwone wino wytrawne, które wytwarza się z kupażu szczepów: Castelão, Tinta Miúda oraz Camarate. Winogrona zbierane są w winnicach w okolicach Lizbony, a następnie przechodzą proces fermentacji w kadziach cementowych oraz ze stali nierdzewnej. Trunek poddawany jest starzeniu w dębowych beczkach przez okres od 3 do 4 miesięcy.
Eximius Tinto charakteryzuje się rubinową barwą z jasnymi refleksami. Aromat otwiera się intensywnymi nutami czerwonych owoców. Wyczuwalne w bukiecie są przede wszystkim niuanse dojrzałych śliwek oraz czereśni z delikatnym, ziołowym tłem. Na podniebieniu soczysty smak jeżyn łączy się z orzeźwiającą kwasowością cytrusów. Finisz obfituje w dojrzałe taniny oraz gładkie, przyjemne wykończenie.
Wino najlepiej serwować z gęsiną w żurawinowym sosie, grasicą cielęcą oraz gulaszem z indyka. Zaleca się przechowywanie w pozycji pionowej i dekantację przed wypiciem. Optymalna temperatura podawania to 16°C - 18°C.
Marka Casa Santos Lima jest firmą rodzinną, która zarządza swoimi winnicami już od wielu pokoleń. Została założona przez Joaquima Santosa Lima w miejscowości Alenquer, znajdującej się około 40 km na północ od Lizbony. Mężczyzna w XIX wieku uważany był za jednego z głównych producentów oraz eksporterów portugalskiego wina. Współcześnie marką zarządza jego prawnuk Jose Luis, który przejął funkcję dyrektora po matce w 1990 roku. Casa Santos Lima jest doceniana zarówno przez szerokie grono konsumentów jak i na wielu konkursach międzynarodowych, w prasie branżowej czy w opiniach krytyków.
W przypadku zainteresowania konkretnym rocznikiem, prosimy o wcześniejszy kontakt z biurem.
Szczegółowe informacje
Kraj pochodzenia | Portugalia |
Region | VR Lisboa |
Szczep winogron | Castelão, Tinta Miúda, Camarate |
Kolor | Czerwone |
Rodzaj | Wytrawne |
Pojemność | 0,75l |
Zawartość alkoholu | 13% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.