Whisky Johnnie Walker Odyssey 0,7l
Na krańcu świata: limitowana edycja whisky John Walker & Sons Odyssey powstała dla uczczenia epoki niesamowicie dalekich, częstych i niespotykanych wcześniej podróży, które u progu XX stulecia stały się udziałem whiskies spod znaku Johnnie Walker.
Opis
Na krańcu świata: limitowana edycja whisky John Walker & Sons Odyssey powstała dla uczczenia epoki niesamowicie dalekich, powszechnych i niespotykanych wcześniej podróży, które u progu XX stulecia stały się udziałem whiskies spod znaku Johnnie Walker. Po raz pierwszy emigracja Jasiów Wędrowniczków za ocean przyjęła wówczas masową skalę.
Kompozycję blendu Odyssey stworzył osobiście mistrz gorzelniczy Jim Beveridge. Blend składa się z trzech jak najstaranniej dobranych destylatów. Inspiracją dla Beveridge'a był legendarny Johnnie Walker Swing z 1932 roku, dzieło samego Sir Alexandra Walkera Juniora, który był wnukiem założyciela firmy. W trosce o jej przyszłość i następne generacje gorzelników, Sir Alexander Walker pozostawił liczne notatki, jedne mniej, inne bardziej sekretne. Przywilejem Jima Beveridge'a było skorzystanie z tych najcenniejszych.
John Walker & Sons Odyssey to minimalistyczny blended malt - mieszanka whiskies słodowych. Użyte do jego stworzenia destylaty połączono przelewając je do dębowych beczek, w których dzięki działaniu czasu miały możliwość nabrania naturalnie wielowymiarowej struktury i niespotykanej nigdzie indziej gładkości.
Odyssey to whisky bardzo elegancka. Głęboki, rdzawo-czerwony odcień wskazuje na bogate taniny. Na języku w pierwszej chwili pojawiają się toffi i miód, następnie zaś smażone jagody, pieczone orzechy włoskie i delikatne akcenty cytrusowe. Finisz jest nienaganny: dymny, lecz nie pikantny, nieskończenie długi, lecz nie uporczywy. Dodatkową ozdobą blendu są butelka i jej opakowanie - ruchoma rama, w której, niczym busola, butelka zawsze obraca się tak, by znaleźć się w pozycji pionowej.
Szczegółowe informacje
poj. | 0,7l |
pochodzenie | Szkocja |
vol. | 40% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.