Whisky Arran Quarter Cask "The Bothy" 4th Edition 53,8% 0,7l
Whisky, która swój wyjątkowy charakter opiera na trzykrotnym, odrębnym procesie dojrzewania - przy czym pierwszy etap i zarazem najdłuższy odbywa się w beczkach po bourbonie oraz trwa 7 lat.
Opis
Whisky, która swój wyjątkowy charakter opiera na trzykrotnym, odrębnym procesie dojrzewania - przy czym pierwszy etap i zarazem najdłuższy odbywa się w beczkach po bourbonie oraz trwa 7 lat. Na kolejne 24 miesiące trunek trafia do amerykańskich beczek dębowych, a ostatnie 2 lata spędza w małych dębowych beczkach, co pozwala wzmocnić jego silny, drzewny aromat. Rezultatem takiego długotrwałego i złożonego procesu jest niebanalny charakter trunku.
Arran Quarter Cask "The Bothy" jest już czwartą edycją tej serii z destylarni Arran, która przywodzi na myśl pojęcie whisky z innej epoki. Na całym świecie jest tylko 13 800 butelek tego wydania, a sama nazwa nawiązuje do małych domków, które słyną ze swojej przytulanej atmosfery i swobodnej dostępności dla każdego zagubionego wędrowca.
Whisky charakteryzuje się przyjemnym bukietem pełnym nut gruszki, jabłka, cytryny, limonki oraz subtelnego, mineralnego niuansu. W tle pobrzmiewają akcenty truskawkowego dżemu oraz brytyjskiego ciasta Scone. Na podniebieniu bogate nuty mandarynki, pomarańczy, chmielu oraz spora ilość słodkiego cukru pudru. Finisz orzeźwiający, bardzo waniliowy, z tonami zielonego jabłka, cytrusów oraz szczyptą pieprzu.
Marka Isle of Arran została założona w 1994 roku, a inspiracją dla niej stała się oczywiście wyspa Arran - kwitnąca stolica whisky, na której od XIX wieku działało ponad 50 gorzelni, choć większość z nich była nielegalna. Pierwszego, trzyletniego Single Malta zabutelkowano tam po otwarciu firmy w 1998 roku i od tego czasu Arran gromadzi bogatą kolekcją wyjątkowych whisky.
Szczegółowe informacje
Objętość | 0,7l |
Zawartość alkoholu | 53,8% |
Nuty degustacyjne | mandarynka, pomarańcza, chmiel, cukier puder |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.