Szampan G.H. Mumm Ice Xtra Demi-Sec 12,5% 0,75l
Nowy, półwytrawny szampan od niezwykle popularnej marki Mumm, wyprodukowany z myślą o serwowaniu z kostkami lodu.
Opis
Nowy, półwytrawny szampan od niezwykle popularnej marki Mumm, wyprodukowany z myślą o serwowaniu z kostkami lodu. Schłodzenie go w ten sposób uwalnia w aromacie łagodne nuty wanilii, miodu, karmelu oraz przypraw. Powstaje z kupażu szczepów: Pinot Meunier, Pinot Noiroraz Chardonnay.
Wyróżnia się głęboką, złoto-żółtą barwą z delikatnymi, bursztynowymi refleksami. Bukiet otwiera się nutami brzoskwiniowo-gruszkowego dżemu, lekko wytrawnych orzechów oraz bakaliowego ciasta. Na podniebieniu łagodny i słodki, oferuje niuanse pysznego, dobrze zbalansowanego miodu.
Szampan ten najlepiej smakuje podawany jako aperitif. Podkreśli także walory ostryg, warzywnych przystawek, ryb oraz skorupiaków. Zalecana temperatura serwowania to 6-8 °C.
Jako twórca wina George Hermann Mumm kierował się prostą regułą - tylko to, co najlepsze. W 1875 roku zdecydował się ozdobić butelkę szampana jedwabną, czerwoną wstążką - znakiem najwyższych dostępnych we Francji zaszczytów. Sława tych właśnie butelek sprawiła, że czerwona wstążka stała się symbolem wszystkich szampanów z jego winnicy.
Dziś o jakość szampana z czerwoną wstążką dbają utalentowani eksperci, którzy wybierają najbardziej wartościowe grona spośród 77 odmian. Dominuje zdecydowanie pinot noir, silnie swą
obecność zaznacza chardonnay, najbardziej dyskretnie objawia się zaś pinot meunier. Mistrz Piwnicy dodaje do mieszanki co najmniej 20% obj. wina typu reserve, aby dopełnić i zaokrąglić kompozycję. Po kilku latach starzenia szampan odwdzięcza się swojemu mistrzowi, stając się przy okazji znakomitym dowodem, że reguła G.H. Mumma obowiązuje zarówno w zakresie terroir, jak i talentu jego następców.
Szczegółowe informacje
poj. | 0,75l |
pochodzenie | Francja |
vol. | 12,5% |
Nuty degustacyjne | brzoskwinia, gruszka, orzechy, bakalie, miód, wanilia, karmel |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.