Koniak Courvoisier Emperor Rare Old 40% 0,7l
Koniak, który początkowo oferowany był wyłącznie na rynku azjatyckim, został obecnie udostępniony także szerszemu gronu miłośników marki Courvoisier.
Opis
Koniak, który początkowo oferowany był wyłącznie na rynku azjatyckim, został obecnie udostępniony także szerszemu gronu miłośników marki Courvoisier. Trunek jest mieszanką eaux de vie - Petite Champagne destylowaną z osadu, połączoną z Grande Champagne oraz odrobiną Fins Bois. Szacuje się, że pojedyncze destylaty dojrzewały w dębowych beczkach przez ponad 15 lat, zanim zostały odpowiednio skomponowane i zabutelkowane pod niezwykle szykowną etykietą.
Koniak charakteryzuje się głęboką, bursztynową barwą. Bukiet oferuje aromaty suszonych owoców, dębu i przypraw. Gładki na podniebieniu, zachwyca doskonałym balansem i bardziej wytrawnymi tonami. Finisz długotrwały, niezwykle satysfakcjonujący.
Courvoisier to marka koniaków klasy premium, która obecnie wchodzi w skład trunków należących do firmy Beam Suntory - spółki założonej w Osace, w Japonii. Koniaki produkowane są jednak we francuskiej miejscowości Jarnac, w regionie Charente.
Courvoisier została założona w Paryżu, w 1835 roku przez Emmanuela Courvoisier'a. Początkowo, wraz z ówczesnym burmistrzem, mężczyźni działali jako handlarze najlepszych koniaków z regionu. Finalnie jednak sami zdecydowali się produkować trunek, który sprostałby oczekiwaniom najbardziej wymagających konsumentów.
W 1811 roku miejscowość odwiedził sam Napoleon Bonaparte, który upomniał się o racje koniaku dla swoich kampanii artyleryjskich. Legenda głosi, że Napoleon sam zabrał ze sobą kilka beczek Courvoisier na Wyspę Świętej Heleny. W trakcie rejsu raczył się nimi z oficerami statku, którzy określili koniak mianem: ,,Cognac of Napoleon". W 1869 roku przodek wielkiego przywódcy wojskowego - Napoleon III, osobiście nadał właścicielowi firmy Courvoisier zaszczytny tytuł Oficjalnego dostawcy na dwór cesarski.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.