Brandy Villa Zarri 14 YO Vintage 2002 0,5l
Cudowna brandy z manufaktury alkoholi Villa Zarri w Bolonii w północnych Włoszech, finiszowana w dębowych beczkach po marsali Florio z rocznika 1998. Niesamowita kompozycja smaków i aromatów suszonych owoców, ziół, wosku pszczelego i drewna, którą może uzyskać jedynie rzemieślnik-artysta.
Opis
Brandy Villa Zarri 14 YO to cudowna włoska brandy, destylowana w tradycyjnych, miedzianych alembikach typu Charentais. Jej smak i aromat stanowią niesamowitą kompozycję suszonych owoców, ziół, wosku pszczelego i drewna, którą może uzyskać jedynie artysta-rzemieślnik, specjalizujący się w sztuce tworzenia ekskluzywnych alkoholi z najwyższej jakości składników.
Brandy powstała w manufakturze Villa Zarri w Bolonii - niewielkiej destylarni działającej od 1729 roku w podmiejskim majątku, który ufundowano w roku 1578. Do jej wyrobu posłużyło wino ze szczepu trebbiano romagnolo. Alkohol leżakował 13 lat w beczkach z dębu limuzyńskiego o pojemności 350 litrów, dojrzewając powoli w piwnicach Villi Zarri i korzystając z ich niemal niezmiennego od stuleci mikroklimatu. Przed zabutelkowaniem dodatkowe 12 miesięcy spędził jeszcze w 300-litrowych dębowych beczkach po wspaniałej mrasali Florio z rocznika 1998. Zwłaszcza tym ostatnim miesiącom 14-letnia Villa Zarri zawdzięcza swój obezwładniający aromat - to one uczyniły prawdziwą i decydującą różnicę, nadając i tak już świetnemu alkoholowi finalny, mistrzowski sznyt.
Kolor: bursztynowy, nieskazitelnie czysty. Zapach: wosk pszczeli, suszona szałwia, mięta, lukrecja. W tle tytoń, szlachetne, stare drewno, rodzynki i suszone figi. Smak: ciepły, intrygujący, doskonale harmonijny. W pierwszej chwili przeważają suszone owoce, zwłaszcza rodzynki, daktyle i figi, które po chwili zaczynają ustępować coraz mocniejszym przyprawom korzennym, zwłaszcza akcentom imbiru, goździków, świeżej kurkumy i pikantnego białego pieprzu. Finisz: długi, ostro-słodki, rozgrzewający.
Szczegółowe informacje
poj. | 0,5l |
pochodzenie | Włochy |
vol. | 49,5% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.