Bourbon Jim Beam 4,5l
Legendarny bourbon z Kentucky. Powstaje w oparciu o ponad 200-letnią recepturę. Przed zabutelkowaniem dojrzewa 4 lata w nowych, wypalanych beczkach z amerykańskiego dębu - dwukrotnie dłużej niż wymaga prawo stanu Kentucky. Długi czas maturacji zaważa na bukiecie smakowo-aromatycznym trunku - delikatnym, subtelnym, łagodnie kwaskowatym, ze słodkimi nutami karmelu i wanilii.
Stworzony do drinków, bardzo dobry również na kostkach lodu. Klasyka w czystej postaci - w imponującej pojemności 4,5l idealna na imprezę.
Opis
Legendarny bourbon z Kentucky. Pił go (najprawdopodobniej) Jack Nicholson w filmie "Swobodny jeździec", a przed kilku laty w serii spotów reklamowała Mila Kunis, przekonując, że bourbon wcale nie jest typowo męskim trunkiem, lecz piją go także kobiety. Jim Beam istnieje od 1795 roku - jego produkcję zapoczątkował Johannes "Reginald" Beam, potomek niemieckich imigrantów (rodzina nosiła wcześniej nazwisko Böhm), którzy jeszcze w XVIII wieku osiedlili się w stanie Kentucky. Sama nazwa "Jim Beam" utrwaliła się jednak dopiero w 1933 roku, już po okresie amerykańskiej prohibicji, kiedy z oczywistych względów wyrób bourbona wstrzymano.
Zgodnie z wieloletnią, czerpiącą z rodzinnych tradycji recepturą Jim Beam White Label powstaje z kukurydzy, żyta i słodu pszenicznego, przy czym kukurydza stanowi nie mniej niż 51% zasypu. Przed zabutelkowaniem destylat dojrzewa 4 lata w nowych, wypalanych beczkach z amerykańskiego dębu - dwukrotnie dłużej niż wymaga prawo stanu Kentucky. To właśnie długi czas maturacji zaważa na bukiecie smakowo-aromatycznym trunku - delikatnym, subtelnym, łagodnie kwaskowatym, ze słodkimi nutami karmelu i wanilii. Finisz jest wyraźny, niezbyt długi, pozostawia w ustach miłe, miękkie odczucie.
Jim Beam White Label to bourbon stworzony do drinków, bardzo dobry również na kostkach lodu. Klasyka w czystej postaci - w imponującej pojemności 4,5l idealna na imprezę.
Szczegółowe informacje
poj. | 4,5l |
pochodzenie | USA |
vol. | 40% |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.